PAVIN CAFFE

NA TRHU JSME JIŽ TÉMĚŘ 70 LET

Na začátku 20. století v Tombolo, malé vesnici v provincii Padova, rodina Cesare Pavina vedla Caffe Commercio.

Kromě Caesareho v rodinném podniku pracovala také manželka Elisa. Měli dva syny: Raffaela a Luigiho.

V Caffe Commercio prodávali svým zákazníkům kromě vína a lihovin i kávu. Káva byla návštěvníky kavárny velmi oceňována a v průběhu let se stala hlavním podávaným nápojem.

Bohužel, v pouhých 32 letech, během obchodní cesty pro Caffe Commercio, Cesare zemřel při dopravní nehodě.

Toto neštěstí neovlivnilo vůli rodiny pokračovat v činnosti tak drahé Cesarovi, a proto Elisa nadále řídila Caffe Commercio.

V roce 1949 se jeho synové Raffaele a Luigi rozhodli koupit nepražená kávová zrna, a začali s pražením vlastní kávy. Po různých testech vytvořili perfektní směs nezaměnitelné chuti. Za několik let se káva podávaná v Caffe Commercio stala nejlepší v provincii a okolí a začala přitahovat zákazníky nejen z okolí.

Káva bratří Pavinů se rozšířila a byla stále více žádána. Zpočátku se pražila v malé ruční 20kg pržičce a prodávala osobně Luigim, který na jízdním kole doručoval malé balíčky z PAVIN CAFFE.

Brzy bylo kolo nahrazeno prvním autem pro rozvoz, Fiatem Topolino 500 C.

My víme, že tohoto okamžiku pokračoval vývoj společnosti PAVIN CAFFE správným směrem a započalo získávání nových trhů.

V šedesátých a sedmdesátých letech, vedle trhu HO.RE.CA., byl na vzestupu také prodej kávy v obchodech, které kávu prodávaly spotřebitelům hlavně pro přípravu moka kávy.

Pro PAVIN CAFFE byly v 80. a 90. letech rozhodujícími zákazníky hlavně kavárny a restaurace a firma se rozhodla nadále cílit na kavárenský trh, spíše než na velkoobchod, který se postupně rozvíjel v supermarketech.

Začátkem posledního desetiletí vstoupila do společnosti třetí generace Pavinů se silnou touhou po inovaci vycházející především ze snahy zahájit nové obchodní vztahy se zahraničím. Důvodem bylo především povědomí, že zahraniční trhy představují skvělou příležitost pro prodej potravin a nápojů vyrobených v Itálii. Kromě toho zde byla i osobní motivace spojená s velkou otevřeností a zájmem o svět a různé kultury. Tento postoj byl charakteristický pro území, v němž má společnost své kořeny. Od počátku minulého století hrál zahraniční obchod významnou roli jak v hospodářském rozvoji, tak v kulturním obohacení oblasti.